In de media
Regelmatig verschijnen in de media, publicaties naar aanleiding van onze projecten. Dit ondanks het feit dat onze projecten meestal niet bekend worden buiten de betreffende ondernemingen. Onderstaand is een overzicht opgenomen van artikelen en andere mediapublicaties.
Video
Presentatie strategisch onderzoek verdienmodel op jaarcongres BOVAG Fietsbedrijven:
Fietsenwinkels in Nederland kunnen profiteren van het goede imago van de fiets. Fietsen is gezond, voordelig en goed voor het milieu. De concurrentieverhoudingen in de branche veranderen echter snel en daar moeten ondernemers op inspelen, met nieuwe businessmodellen. De fiets wordt verbonden met het internet en daardoor nemen de mogelijkheden voor de consument sterk toe. Voor de fietsenwinkels is er de uitdaging om daar goed op in te spelen. In samenwerking met fabrikanten dient de innovatie naar een hogere versnelling te gaan om te profiteren van de mogelijkheden die nieuwe technologie biedt.
De toekomst van slimme mobiliteit:
In de toekomst zullen mensen op een andere manier met mobiliteit omgaan. De mogelijkheden van telecommunicatie- en informatietechnologie, komen ook steeds meer in de auto. De autobranche dient nieuwe strategieën en businessmodellen te kiezen om succesvol te blijven. In een film van SIMS wordt dit toegelicht:
Presentatie strategisch brancheonderzoek op jaarcongres BOVAG Fietsbedrijven:
Radio
Subsidieer E-bike met OV-geld, Interview Business News Radio, 8 juli 2011
Onderzoeksrapporten
Onderzoeksrapporten die door onze opdrachtgevers gepubliceerd zijn:
- Nieuw perspectief voor branche met alternatieve energie: https://www.fedecom.nl/wp-content/uploads/2022/06/Rapport-Onderzoek-Technologie.pdf in opdracht van OOM en Fedecom
- Vernieuwend naar de toekomst, Trendrapport fietsenwinkels: http://www.oomt.nl/wp-content/uploads/2017/02/Raportage-tweewieleronderzoek-def-web.pdf
- Strategisch brancheonderzoek fietsendetailhandel 2006 - 2011: www.hbd.nl/pages/2105/Strategieonderzoek-fietsendetailhandel-en-herstelbranche.html
- Strategisch brancheonderzoek fietsendetailhandel 2011 - 2016: http://www.hbd.nl/websites/hbd2009/files/Tweewielers/Rapport-strategieonderzoek-tweewielerbranche-nieuwe-tijden-anders-verdienen.pdf
- Strategisch brancheonderzoek onafhankelijk autobedrijf: www.mijnautobedrijf.nl/jaarcongres/Rapport_Strategisch_Onderzoek_2008.pdf
- Strategisch brancheonderzoek fietsendetailhandel 2006 - 2011: www.hbd.nl/pages/2105/Strategieonderzoek-fietsendetailhandel-en-herstelbranche.html
- Strategisch brancheonderzoek brom- en snorfietsen: www.hba.nl/websites/hba/publicaties/downl_docs/strategieonderzoek%20bromfiets.pdf
- Omgaan met seizoensinvloeden in de watersportdetailhandel: www.hiswa.nl/C13/Cijfers/Document%20Library/Als%20het%20tij%20verloopt.pdf
- Marktonderzoek nieuwe kansen voor detailhandel consumentenelektronica: http://www.hbd.nl/websites/hbd2009/files/witbruingrijsgoed/kansen-voor-de-ce-detailhandel.pdf
Artikelen
In diverse bladen verschenen artikelen naar aanleiding van onze projecten. Van diverse artikelen is onderstaand een PDF opgenomen, zodat u die direct kunt downloaden.
- Weer zwaar in zwaar weer, Fietsmarkt, jaargang 29, maart 2023
- Flexibel schakelen, Fietsmarkt, jaargang 28, april 2022
- Een goed klimaat voor de fiets, een goede fiets voor het klimaat, Fietsmarkt, jaargang 27, november/december 2021
- Zonnige toekomst, Fietsmarkt, jaargang 27, september 2021
- Marketing op voorraad, Fietsmarkt, jaargang 27, maart 2021
- Perspectief, na corona, Fietsmarkt, jaargang 26, november 2020
- De zwakste schakel, Fietsmarkt, jaargang 26, nr 7 , september 2020
- Ongekroonde koning, zie Coronacrisis als kans, Fietsmarkt, jaargang 26, nr 4 , mei 2020
- Vier de lente, Trek klanten eerder naar je winkel, Fietsmarkt, jaargang 26, nr 2, februari 2020
- Badkamermonteur gezocht, De fiets als personeelsinstrument, Fietsmarkt, jaargang 25, nr 7, oktober 2019
- Meepakken, die golf - Economie over de top, Fietsmarkt, jaargang 25, nr 6, augustus/september 2019
- Van gebruik naar bezit - Fietsmarkt, jaargang 25, nr 5, juni 2019
- Werk aan de winkel - nieuwe distributiemodellen, Fietsmarkt, jaargang 25, nr 3, maart 2019
- Terug naar Tante Truus, Fietsmarkt, jaargang 25, nr 1, januari 2019
- Minder hard werken! - Meer doen met minder mensen, Fietsmarkt, jaargang 24, nr 8, oktober 2018
- Hoera een lustrum! - Nieuwe oplossingen nodig voor terugdringen CO2-uitstoot, Fietsmarkt, jaargang 24, nr 6, juli 2018
- Veroudering eist vernieuwing, Fietsmarkt, jaargang 24, nr 5, mei/juni 2018
- Het stenen tijdperk - Internetwinkels gaan in stenen, Fietsmarkt, jaargang 24, nr 3, maart 2018
- Over de top?, Fietsmarkt, jaargang 24, nr 1, januari 2018
- Bang voor de bui? Van product naar oplossing met slim gebruik van data, Fietsmarkt, jaargang 23, nr 7, oktober-november 2017
- De slaapzaknorm, een nieuwe standaard voor innovatie, Fietsmarkt, jaargang 23, nr 5, augustus 2017
- Vive le vélo, nieuw verdienmodel voor gebruikte fietsen, Fietsmarkt, jaargang 23, nr3, mei 2017, p52
- Tweewielerbedrijven moeten zelf de regie nemen, Booster Magazine nr1, 2017, p14-15
- Onderscheidend onderscheid, Fietsmarkt, jaargang 22, december 2016
- Slimmer vernieuwen, Fietsmarkt, jaargang 22, augustus 2016
- Groei van zonne-energie exponentieel, Het Financieele Dagblad, jaargang 221, nr 138, vrijdag 10 juni 2016, p13
- Samen vernieuwen, Fietsmarkt, jaargang 22, april 2016
- Aan de slag voor een toekomstbestendige waardeketen, BOVAGKrant, nummer 2 februari 2016, p12-13
- Toekomst maken, BOVAGKrant, nummer 15 november 2015, p16-19
- Relatieproblemen in de fietsenbranche, Fietsmarkt, jaargang 21, nr 6, september 2015
- Betere samenwerking met slimme analyse, Fietsmarkt, jaargang 21, nr 4, mei 2015
- De kans van het tekort, Fietsmarkt, jaargang 21, nr 2, februari 2015
- Overwinning op punten voor de vakhandel, Fietsmarkt, jaargang 20, nr 6, december 2014
- Nukken en grillen van de inkoop, Fietsmarkt, jaargang 20, nr 2, februari 2014
- Hoera de crisis is voorbij, Fietsmarkt, jaargang 19, nr 8, december 2013
- Jagen op Drukke jonge klanten, Fietsmarkt, jaargang 19, nr 6, augustus/september 2013, p52-53
- Mobiliteit haalt ons uit de crisis, Fietsmarkt, jaargang 19, nr 4, mei 2013
- Nieuwe klanten aantrekken, Tweewieler, jaargang 93, nummer 6 juni/juli 2013, p40
- Online doe je er niet zomaar eventjes bij, Tweewieler, jaargang 93, nummer 5, mei 2013, p42-43
- Maak goud van oud-Autonoom-2013, nummer 3-p5-130501
- Branche op hol met de E-bike, Fietsmarkt, jaargang 19, nr 3, april 2013
- Heren fietsondernemers luister naar uw vrouw!, Tweewieler, jaargang 93, nummer 3, maart 2013, p48-49
- Ondernemer denk klein pro centen, Fietsmarkt, jaargang 18, nr 7, november/december 2012, p50-51
- Topsportdetailhandel, Tweewieler, jaargang 92 nr 11, november 2012, p34-35
- Vroeger was alles beter, Fietsmarkt, jaargang 18, nr 6, oktober 2012, p50-51
- Vleselijke verleiding, Lindenhoff authentieke voeding, Tweewieler, jaargang 92 nr 10, oktober 2012, p54-55
- Burgers en bikes, Fietsenbranche kan veel van McDonalds leren, Tweewieler, jaargang 92 nr 9, september 2012, p60-61
- Vergelijkend testonderzoek, Fietsmarkt, jaargang 18, nr 5, augustus/september 2012, p46-47
- Ga planmatig aan de slag, BOVAGkrant, jaargang 19 nummer 11, 1 juni 2012, p10
- Fietsen in de wandelgangen, Fietsmarkt, jaargang 18, nr 4, juli 2012, p46-47
- Businessplan onderbouwt je eigen Fingerspitzengefühl, Tweewieler, jaargang 92 nr 8, augustus 2012, p17
- BOVAG Strategiesessie: Met een plan kom je verder-Tweewieler, jaargang 92 nr 6/7, juni-juli 2012, p16-17
- Anders of beter? , Fietsmarkt, jaargang 18, nr.3, juni 2012, p44-45
- Met elkaar wordt het beter, BOVAGkrant, jaargang 19, nr. 4, 24 feb. 2012, p13
- Opleidingsprogramma gestart, Tweewieler, jaargang 92 nr 4, april 2012, p15
- Voornemens voor de crisis, Fietsmarkt, jaargang 18, nr.1, januari 2012
- Geld verdienen aan gemak? Hard werken!, Tweewieler, jaargang 91 nr. 12, december 2011 p47
- Sportwinkels: alleen voor afgetrainde ondernemers, Tweewieler, jaargang 91 nr. 11, november 2011 p35
- Superstores, Tweewieler, jaargang 91 nr. 10, oktober 2011 p55
- Samen anders zijn is best aantrekkelijk, Tweewieler, jaargang 91 nr. 9, september 2011 p68
- Merkwinkels bezint eer gij begint, Tweewieler, jaargang 91 nr. 8, augustus 2011 p49
- De bladeren vallen, lekker naar buiten, Fietsmarkt, jaargang 17, nr. 6, oktober 2011, p38-39
- Lang leve de vergrijzing -65-plus afwegingen, Fietsmarkt, jaargang 17, nr. 5, mei 2011, p38-39
- Subsidieer met OV-geld aanschaf van fietsen met elektromotor, Sneller en leuker, Het Financieele Dagblad, 8 juli 2011, p7
- Webshop combineren met winkel, Fietsmarkt, jaargang 17, nr. 4, juli 2011, p48-51
- Hoger werkplaatsrendement moet en kán!, Tweewieler, jaargang 91 nr. 6, juni-juli 2011 p28
- De impact en de kansen van Internet voor de detailhandel, Fietsmarkt , jaargang 17, nr. 4, juli 2011, p38-9
- Nieuwe tijden anders verdienen -Nieuwsbrief Fietsspecialisten-juli 2011, nr
- Klanten goed bedienen én geld verdienen, Tweewieler, jaargang 91 nr. 5, mei 2011 p27
- Kiezen en gas geven, Fietsmarkt, jaargang 17, nr. 3, mei 2011, p38-9
- Marktonderzoek must voor fietsspecialist, de BOVAGkrant, jaargang 18, nr. 9, 6 mei 2011, p 8
- Concurrentieverhouding scherper door banken-, Fietsmarkt, , jaargang 17, nr. 2, april 2011, p42-3
- Alleen echte ondernemers overleven in de fietsenbranche - Toekomstvisie van een prof, de BOVAGkrant, jaargang 18, nr 6, 25 maart 2011, p21
- Het roer moet om, BOVAGkrant, 110225
- Tussensprint Fietsenhandel - Telegraaf, 18 februari 2011, 110218
- Fietsbedrijven kijken naar 2016, Bovagkrant, 14 februari 2011
- Nieuwe keuzen voor strategie en organisatie, VM Magazine-100901.pdf
- Organiseren 2.0, Nieuwe mogelijkheden - VM Magazine-100601
- BOVAG licht fietsbranche door, BOVAGKrant, 101105
- Niet nieuw is ook goed, AMT, 081206
- Onderzoek toont kansen BOVAG universelen, Automobielmanagement.nl , 7 oktober 2008:
- Overleven volgens BOVAG, Autokompas.nl, 7 oktober 2008 http://www.autokompas.nl/nieuws/2008/10/Overleven-volgens-Bovag.html
- De toverformule bestaat niet, BOVAGkrant, 14 oktober 2008, p14
- Minister-Eurlings-zegt-steun-toe-voor-behoud-BER, Automotive, jaargang 13,nr 20, 16 oktober 2008, p16-17
- BOVAG onderzoekt toekomst onafhankelijk autobedrijf, BOVAGkrant, 20 juni 2008, p5
Archief
Oudere artikelen zijn nog beschikbaar in ons archief. Klik om direct naar het Archief mediapublicaties toe te gaan.